definicja marki

Moja definicja (dobrej) marki

Żeby zbudować dobrą markę, trzeba najpierw zrozumieć czym ona (tak naprawdę) jest. Definicji w książkach czy Internecie można znaleźć sporo. Mówią one o kilku dość istotnych składnikach marki, ale większość kompletnie zapomina o tych absolutnie najważniejszych. Dlatego dziś wyjdziemy poza te utarte przez marketingowców schematy.

„Wybierz pracę, którą kochasz, a nie przepracujesz ani jednego dnia więcej w Twoim życiu”

~ Konfucjusz

Jasne – nazwa, identyfikacja wizualna, dobry marketing, to wszystko jest bardzo ważne… ale nie najważniejsze. Marka to nie tylko nazwa czy logo. To przede wszystkim wizerunek. To jakość, doświadczenie, trwałość, terminowość, solidność, rzetelność… Marka to ludzie, którzy za nią stoją i budują ją własnymi rękoma. Nie za pomocą posta na facebooku. Nie za pomocą firmowej koszulki. Za pomocą własnych rąk.

Kowal swoją markę wykuwa w kuźni, piekarz wypieka ją w piecu i Ty też, chcąc stworzyć dobrą markę musisz zastanowić się czym, gdzie i jak ją zbudujesz. Jeśli działasz w usługach, sedno Twojej marki leży w wiedzy, doświadczeniu i Twoich rękach, które są Twoim głównym narzędziem pracy. Jeśli zajmujesz się handlem, podstawą Twojej marki jest dobra obsługa klienta – przed, w trakcie i przede wszystkim po dokonaniu zakupu. Jeśli zajmujesz się produkcją sedno Twojej marki spoczywa w produkcie, a konkretniej w tym jak pomaga on klientowi. Tak naprawdę czymkolwiek się zajmujesz, musisz zrozumieć to, w jaki sposób możesz pomóc drugiemu człowiekowi. Jeśli intencją Twojego działania będzie chęć niesienia pomocy, czynienia dobra, a nie tylko szybkiego zarobku, zyskasz naprawdę dobre podłoże do budowy swojej marki (i w ogóle firmy).

Wiem, że czasem trudno spojrzeć na swoją pracę z tej perspektywy – „bo co ja niby takiego wyjątkowego i dobrego robię”. Ale naprawdę, pomyśl nad tym przez chwilę.

Jak to działa u mnie?

Jestem zwykłym gościem od reklamy, w jaki sposób mógłbym niby pomagać ludziom? Po prostu patrzę na to w ten sposób, że pomagam im spełniać marzenia. Zajmuję się budowaniem marki i marketingiem, więc pomagam ludziom rozwijać ich wymarzone firmy. Dlatego moje motto to „razem zbudujemy markę, którą pokochasz Ty i Twoi klienci”. Wiem, może nie jest jakieś wybitne, ale po prostu zależy mi na tym, aby moi klienci przede wszystkim polubili swoje firmy (a z tym bywa różnie w naszych realiach… podatki, ZUS i te sprawy). Wiem, że jeśli ktoś decyduje się założyć własną firmę, to pokłada w niej całą nadzieję, w końcu to jego/jej sposób na życie. Dlatego zależy mi na tym, aby ta firma dawała im radość, wolność i poczucie spełnienia. A być może i oni też dadzą swoją pracą coś dobrego kolejnym osobom?

Ktoś, kto kupuje Twoje produkty lub usługi, po prostu ich potrzebuje, więc w jakiś sposób mu pomagasz, prawda? Warto to odkryć – dla siebie. W następnym wpisie opowiem dlaczego 🙂

Hubert

Hubert

Brand designem, czyli budową marki dla nowo otwartych firm zajmuję się od 4 lat. Jestem absolwentem studiów na kierunku grafiki i reklamy oraz technikum o profilu grafiki i poligrafii. W branży rozwijam się od 10 lat. Zanim otworzyłem własną działalność, przez kilka lat pracowałem na etacie m.in jako drukarz, grafik czy marketingowiec.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

HUBERT MIKUŚ - MARKETING NOWEJ FIRMY

Jeśli chcesz mnie lepiej poznać, zerknij na mojego bloga i profile w mediach społecznościowych.

Kontakt

© 2022 Hubert Mikuś – marketing nowej firmy. Wszystkie prawa zastrzeżone.